چرا سرویس های Sabanet.ir محدودیت حجمی دارند؟
همانطور که از کاربران فعلی ما شنیده اید ، یکی از محاسن خوب Sabanet.ir ، سرعت بسیار بالای سرویس هاست . و یکی از بهترین سیاسـت ها جـهت حفظ کـــیفــیت اعمال محدودیت های حجمی است شاید بپرسید چرا بعضی از دیگر شرکتها محدودیت حجمی ندارند ، در جواب باید گفت چون از برنامه های مدیریت کیفیت و حجم ترافیک به دلایل شرایط سخت افزاری و نرم افزاری نامناسب نمی توانند استفاده کنند

اصطلاح رانژه كردن تلفن یعنی چه؟
برقراری ارتباط تلفن مشترك با اسپلیتر شركت سرویس دهنده توسط شركت مخابرات را عمل رانژه كردن می گویند.

منظور از حجم ترافیکی چیست و آیا ارسال و دریافت که در منوی اتصال نشان داده می شود، همان حجم ترافیکی برای ما محسوب می شود؟
کلیه عواملی که باعث شود در حین کار با اینترنت فایلی بر روی کامپیوتر شما ذخیره شود یا فایلی از کامپیوتر شما فرستاده شود بعنوان حجم ترافیکی محسوب می شود، بعنوان مثال شما یک صفحه اینترنت را باز می کنید که چند کیلوبایت از این سایت بر روی کامپیوتر شما ذخیره می شود که بعنوان حجم ترافیکی محسوب می شود.

اگر حجم مصرفی خودمان را استفاده نکنیم آیا می توان آنرا برای ماه بعدی ذخیره کرد؟
بله ، در صورتی که اکانت شما وارد لیست جمع آوری نشده باشد و سرویس خریداری شده از سرویس قبلی کمتر نباشد این امکان وجود دارد.

اگر من بیشتر از مقدار تخصیص داده شده مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟
در صورت مصرف زودتر از موعد حجم ترافیک، می توانید نسبت به شارژ مجدد حساب خودتان اقدام نمائید و چنانچه حساب خودتان را شارژ ننمائید، به صورت اتوماتیک از سیستم قطع خواهید شد و امکان استفاده از اینترنت صبا تا شارژ مجدد را نخواهید داشت.

مصرف رایگان بین چه ساعاتی از روز می باشد؟
استفاده رایگان از سرویس شبانه ما از ساعت 2 الی 7 صبح می باشد و نیاز به اعمال تغییر در نام کاربری و رمز عبور نمیباشد.

آیا بعد از اتمام مدت شارژ میتوان از شبانه استفاده کرد؟
خیر ، در صورت اتمام شارژ امکان استفاده از اینترنت شبانه وجود ندارد.

تفاوت ADSL با ADSL2+ در چیست؟
حداکثر میزان پهنای باند در ADSL برای دانلود 8 Mbو برای ارسال 1 Mb میباشد در حالی که این میزان در ADSL2+ به ترتیب 24 Mbو 1.5 Mb می باشد. همینطور سرعت برقرای لینک در ADSL حدود 30 ثانیه و در ADSL2+ حدود 10 ثانیه می باشد.

تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟
اکثر مودم‌ها را می‌توان به ۲ صورت تنظیم کرد: pppoe و bridge. چنانچه مودم در حالت pppoe قرار گیرد، لازم است تنظیماتی در مودم انجام شود. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی صبانت تماس بگیرید. در این حالت پس از تنظیم مودم، فقط کافی‌ست روی ویندوز تنظیمات مربوط بهIP address ، default gatway و DNS را رویlocal area connection مربوط به مودم ADSL انجام داد. اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیماتpppoe روی ویندوز انجام شود.

اسپلیتر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
اسپلیتر ابزاری‌ست برای جدا کردن voiceو data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعه‌ای‌ست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL. همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده هم‌زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است.) اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند. شکل زیر نمایان‌گر جای‌گیری صحیح مودم و اسپلیتر است.

تاثیرات نویز روی سرویس +ADSL2 چگونه است؟
وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند وباعث بروز مشکلات متعدد می‌شود. در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:
نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.
نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود.
برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد . درباره‌ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند.

علت قطع شدن بوق خط تلفن رانژه چیست؟
مودم ADSL را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با ۱۷# تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید. چنانچه از طرف مخابرات برای شما کابل برگردان انجام شده باشد، حتما با پشتیبانی صبانت تماس بگیرید. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت line مودم وصل کنید و از خروجی مودم پورت phone را به گوشی تلفن وصل کنید. اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

مودم connect است اما هیچ گونه send/receive انجام نمی‌شود. چرا؟
تمام کابل‌هایی را که به مودمADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.